شرح وظایف دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات
دریافت شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی و بررسی پیرامون صحت و سقم مواردشکايات و پيگيری موضوع تا اخذ نتيجه نهايی و پاسخگويی به شاکی.
پاسخگويی حضوری و تلفنیبه مراجعين و راهنمايی و رفع اشکال آنها در موارد مربوط.
رسيدگی به شکايات مندرجدر مطبوعات در زمينه های مربوط پس از حصول اطمينان از صحت مفاد آن و پاسخگويی ازطريق روابط عمومی دستگاه مربوطه.
برقراری ارتباط مستمر بادفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت متبوعو اجرای خط مشی ها و سياستها و دستور العملهايی که توسط سازمان مذکور تهيه و ابلاغمی گردد.
برقراری ارتباط باواحدهای پاسخگويی به شکايات ، مراکز خدمات و درمانی تابعه و اعمال نظارت مستمر برعملکرد آنان و دريافت و جمع بندی گزارشهای واصله همراه با تجزيه و تحليل لازم جهتاطلاع بالاترين مقام دستگاه و نيز ارسال به دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکاياتسازمان امور اداری و استخدامی کشور و همچنين وزارت متبوع.
ارائه خط مشی به واحدهایتحت پوشش در رابطه با شکايات واصله و انجام بازرسی های لازم
تنظيم و تکميلگزارش عملياتی دستگاه متبوع به صورت فصلی مطابق فرمهای ابلاغی و ارسال آن به دفتربازرسی و پاسخگويی به شکايات وزارت متبوع و در صورت نياز سازمان امور اداری واستخدامی کشور.
تهيه و تنظيم برنامه هایبازرسی مستمر ، دوره ای و يا موردی جهت واحدهای پاسخگويی به شکايات واحدها و مراکزتابعه.
هماهنگی و همکاری با دفتربازرسی و پاسخگويی به شکايات سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت متبوع دررابطه با نظارت بر حسن اجرای قوانين و مقررات.
حضور مديريت در جلساتهماهنگی که از سوی دفتر بازرسی و پاسخگويی به شکايات سازمان امور اداری و استخدامیکشور و وزارت متبوع جهت بحث و تبادل اطلاعات تشکيل می گردد.
برگزاری جلسات هماهنگیبين واحدهای پاسخگويی به شکايات واحد و مراکز تابعه در فواصل زمانی مناسب.
برقراری ارتباط با سازمانبازرسی کل کشور و وزارت متبوع و ايفای وظيفه مندرج در ماده 12 قانون تشکيل سازمانبازرسی کل کشور ، کميسيون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجیدستگاهها و رسانه های جمعی و مطبوعات جهت اطلاع از نظريات مردم در خصوص نحوه عملدستگاه اجرائی ذيربط.
اعزام بازرس يا هيات هایبازرسی جهت انجام بازرسی های مستمر ، دوره ای و موردی به منظور تهيه گزارش لازم وارائه پيشنهادها و راه حل های مناسب جهت رفع نواقص و مشکلات به مراجع مربوطه.
اخذ نظريات واحدهای تخصصیدستگاه متبوع در موضوعات مطروحه در صورت لزوم به منظور رسيدگی و اعلام پاسخ بهشکايات.
برقراری ارتباط با موسساتمطالعاتی ، تحقيقاتی و دانشگاهی در زمينه سنجش افکار عمومی به منظور استفاده ازيافته های علمی در زمينه های مربوط.
مطالعه و بررسی مستمرروشهای انجام کار در دفتر و واحدهای پاسخگويی به شکايات مراکز و واحدهای تابعه بهمنظور ارائه پيشنهادها اصلاحي لازم.
انجام اقدامات لازم بهمنظور استقرار سيستمهای پيشرفته و مکانيزه جهت افزايش دقت ، سرعت و کيفيت گزارشگيریو گزارش دهی.
اعلام موارد تخلفات اداریمشهود کارکنان و مسئولان دولتی در حين بررسی شکايات يا بازرسی های انجام شده بههيئت بدوی رسيدگی به تخلفات اداری ذيربط ، پس از هماهنگی با نماينده وزير و رئيسدفتر بازرسی و ... يا بالاترين مقام دستگاه اجرائی مربوط در امر رسيدگی به تخلفاتاداری و دريافت نتيجه اقدام هيئت جهت انعکاس به شاکی.
ارجاع پرونده به محاکمصالحه قضائی در مواردی که تخلف ، عنوان جرم عمومی نيز داشته باشد با هماهنگیبالاترين مقام اجرائی دانشگاه و يا وزارت متبوع.
معرفی کارکنان دفتر وواحدهای پاسخگويی به شکايات واحدها و مراکز تابعه به مراکز آموزشی جهت گذراندن دورههای آموزشی مورد نياز در صورت لزوم.
فراهم نمودن مقدمات نصبصندوق در محلهای مناسب برای دستيابی به پيشنهادات و انتقادات ارباب رجوع جهت اطلاعبالاترين مقام دستگاه اجرائی
|