
ابتکار تأسیس این مراکز با دانشکده های طرفدار نظریه یادگیری مبتنی بر مسأله (Problem – Based Learning)بوده است ،اما به تدریج دانشکده های سنتی نیز این روند را درپیش گرفتند .مراکز آموزش مهارت ها دردانشگاه ماستریخ هلند از مراکزی است که باحدود 25 سال سابقه ،تجارب فراوانی در این زمینه دارد .
تاچند سال پیش ، سابقه وجود چنین مراکزی در ایران تنها به صورت اتاق های پراتیک در دانشکده های پرستاری بود.از سال 1378 معاونت آموزشی و امور دانشگاهی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی طی یک برنامه ریزی ملی به تشویق و حمایت دانشگاه ها به تأسیس چنین مراکزی پرداخت .
تاریخچه تأسیس مرکز مهارتهای بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :
باتوجه به اهداف ذکر شده در مطالب قبل و با حمایت رؤسا ومعاونین آموزشی دانشگاه و دانشکده پزشکی پس از تجهیز ساختمانی و تهیه امکانات آموزشی مرکز مهارتهای بالینی از دی ماه سال 81 شروع به فعالیت نمود .
رسالت مرکز:
طیف مخاطبان :
-
دانشجویان پزشکی مقاطع علوم پایه،مقدمات علوم بالینی،کارآموزان، کارورزان
-
دستیاران تخصصی وفوق تخصصی
-
اعضاء هیئت علمی
-
دانشجویان سایر رشته های وابسته
-
پرسنل مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانها
|
 مرکز مهارتهای بالینی (skill lab) برگزاری آسکی گروه بیهوشی![]() آزمون آسکی استاندارد EPMP گروه بیهو شی روز جمعه مورخ ۲۳ اردیبهشت 1401 ، از ساعت 7/5صبح الی13 بعد از ظهر توسط مسئول کمیته امتحانات گروه بیهوشی سرکار خانم دکتر نیلوفر مسعودی و اساتید محترم برای دستیاران گروه بیهوشی در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی برگزار شد. | ٠٩:١٤ - 1401/03/29 - نظرات : ٠ | متن کامل >> |
 مرکز مهارتهای بالینی گزارش آزمون آسکی دوره سمیولوژی بهمن 98![]() آزمون آسکی دانشجویان سمیولوژی برای سومین بار برای دانشجویان ورودی بهمن 95 (تعداد 124 نفر)در روز چهارشنبه مورخ 16 بهمن 1398 از ساعت 8 الی 14 در مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی برگزار شد . | ١١:٨ - 1398/11/29 - نظرات : ٠ | متن کامل >> |
|