• تاریخ انتشار : 1400/06/22 - 09:34
  • بازدید : 112
  • تعداد بازدید : 109
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی دانشکده پزشکی

انجمن علمی دانشجویی ایمونولوژی دانشگاه چند وبینار آموزشی در سالجاری برگزار کرد

انجمن علمی دانشجویی ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چندین وبینار آموزشی را به صورت مجازی از ابتدای سالجاری برگزار کرد.

انجمن علمی دانشجویی ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چندین وبینار آموزشی را به صورت مجازی از ابتدای سالجاری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، اولین وبینار آموزشی با عنوان" آنالیز و تحلیل داده های   NGSدر سیستم عامل لینوکس"در فروردین ماه 1400 برگزار شد. تعداد افراد شرکت کننده در این وبینار 19 نفر بود.

همچنین در ادامه وبینار دیگری با عنوان " آنالیز و تحلیل داده های   NGSدر وب سرور انلاین گلکسی"با تعداد 21 شرکت کننده به صورت مجازی برگزار شد.

مخاطبین این کارگاه ها دانشجویان پایه های مختلف تحصیلی از رشته های مختلف علوم پایه همچون زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی و...و نیز رشته های مختلف علوم پزشکی مانند ایمونولوژی، ژنتیک، بیوتکنولوژی و... بودند.

هدف از برگزاری این دوره وبینارها، آشنایی شرکت کنندگان با مهارت هایی از قبیل NGS، دانلود داده ها با استفاده از ابزار Toolkit، کیفیت سنجی داده ها با Trimommatic، دانلود ژنوم و ایندکس کردن، مپ کردن دادها روی ژنوم، تعیین بیان ژن ها، تعیین آنتولوژی و مسیر ژن ها و تعیین کلاس پروتئینی/تعیین دمین ژنها بود.

وبینار آموزشی دیگری نیز با عنوان " آنالیز داده های بیولوژیک و رسم نمودار در نرم افزار R"با تعداد 16 نفر شرکت کننده در مردادماه سالجاری به صورت مجازی برگزار شد که هدف از برگزاری آن آنالیز تجزیه واریانس و مقایسه میانگین در نرم افزار R، رسم نمودار در نرم افزار Rو رسم نمودارهای پیشرفته در نرم افزار Rبود. 

  • گروه خبری : اخبار داخلی,اخبار دانشکده پزشکی
  • کد خبر : 108002
کلید واژه

تصویر

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب