روابط عمومی دانشکده پزشکی
27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد
چند سالیست که فعالان عرصه علوم ارتباطات و روابط عمومی در کشورمان روز هفدهم ماه مه مصادف با 27 اردیبهشت ماه را با عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی میدارند. روزی که با وجود جدید بودن آن در کشورمان، تاریخچهای دیرینه دارد و به هفدهم می سال 1969 بر میگردد.جامعه بین الملل سال ها پیش به اهمیت ارتباطات نوین پی برد و برای گام نهادن به دنیای فناوری های نوین ارتباطی، در هفدهم می 1865 میلادی با تشکیل اتحادیه ی تلگرافی بین المللی در ژنو، ارتباطات را به عنوان رشته ای جهانی و بین المللی مورد توجه قرار داد.

در ایران نیز به پیروی از سایر ملل این روز را که مصادف است با 27 اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری کردهاند و چند سالیست که معمولان تحت عنوان هفته روابط عمومی گرامی داشته میشود.
امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
نوع کار روابطعمومی و مسئولیتهایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومیها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیبها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند. روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
بهرحال نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات میتواند گامهای بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی درکشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد. در واقع میتوان گفت روزملی ارتباطات و روابط عمومی میتواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید.